Proč bych měl(a) finančního poradce doporučit?
Doporučením poradce získává klient nezávislost poradce při hledání vhodného řešení, jeho individuální přístup orientovaný v prvé řadě na potřeby klienta a nikoliv na vlastní prospěch. Dále dlouhodobý servis, který je zárukou vždy aktuálního nastavení všech využívaných služeb na finančním trhu a jejich správné nastavení bez zbytečných poplatků.
Poradce je placen ze strany finančních institucí formou provize za konkrétní realizované kroky na finančním trhu s klientem. Finanční společnosti ovšem poradce neplatí za jeho:
- Nezávislost – poradce pracuje s více společnostmi na finančním trhu a může tak hledat pro klienta to nejvhodnější řešení dle jeho potřeb. Nezávislost poradce také spočívá v jeho profesním vzdělání a oprávnění od České národní banky poskytovat poradenství v oblasti investic, penzí, ochrany rizik a úvěrů. Všechny tyto faktory jsou předpokladem pro nezávislost poradce a jeho orientaci na skutečné potřeby klienta. Banka by byla nejraději, kdyby poradce spolupracoval pouze s ní a všem klientům ji doporučoval jako nejvhodnější řešení.
- Individuální přístup – klient je na prvním místě. Důkladná analýza současného stavu, přání a cílů klienta, audit portfolia, nezávislost, Finanční plán, časová flexibilita jsou zárukou řešení ušitého přímo na míru klientovi. Nejedná se tedy o univerzální balíček. Banka by byla nejraději, kdyby poradce nabídl klientovi vždy produkt, který potřebuje prodat a ne ten, který by mohl být pro klienta lepší.
- Dlouhodobý servis – v budoucnu se může stát, že se změní situace u klienta nebo že se změní situace na finančním trhu. V takovém případě už nemusí být Finanční plán doporučený poradcem aktuální a je potřeba jej upravit, zlevnit. Záměrem banky zcela určitě není klientovi nabídnout nejlepší úrokovou sazbu při změně fixace a snížit mu splátky na úkor svého zisku.